Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις "24γράμματα"
(Από τον πρόλογο του εκπαιδευτικού βοηθήματος)
Η
συγγραφή του εκπαιδευτικού βοηθήματος «Κοινωνιολογία: Τελική ευθεία για τις
εξετάσεις» έχει γίνει λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις όχι μόνο του
μαθήματος, αλλά και τις παρατηρήσεις των μαθητών/τριών που ήδη προετοιμάζονται
για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Η διαμόρφωση ολοκληρωμένης εικόνας για τα
πρόσωπα (κοινωνιολόγοι και μη), καθώς επίσης και για τις κοινωνιολογικές σχολές
και θεωρίες που παρουσιάζονται στο σχολικό εγχειρίδιο κρίνεται απαραίτητη για
την πληρέστερη κατανόηση του περιεχομένου.
Το
παρόν εκπαιδευτικό βοήθημα περιλαμβάνει τα ακόλουθα μέρη: τo
πρώτο μέρος τα πρόσωπα, το δεύτερο τις κοινωνιολογικές σχολές και θεωρίες, το
τρίτο τα συνδυαστικά ερωτήματα και το τελευταίο ορισμένα προτεινόμενα
διαγωνίσματα κατά κεφάλαιο. Να σημειωθεί ότι στα πρώτα δύο μέρη του βοηθήματος παρατίθενται
οι βασικές έννοιες/λέξεις-φράσεις κλειδιά (κατά αλφαβητική σειρά). Η παράθεση
αυτών κρίνεται απαραίτητη για την ολιστική κατανόηση και την εμβάθυνση (στο
μέτρο του δυνατού) της κοινωνιολογικής γνώσης. Εν συνεχεία, δίνονται ορισμένες
ερωτήσεις κατανόησης (απλές ή συνδυαστικές) με τις ενδεικτικές τους απαντήσεις.
Στο τρίτο μέρος, όπως προαναφέρθηκε, δίνονται ορισμένα συνδυαστικά
ερωτήματα/ερωτήματα ευρείας ανάπτυξης με τις ενδεικτικές τους απαντήσεις καταγράφοντας
τα χωρία που πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την απάντησή τους. Να διευκρινιστεί
ότι τα χωρία των απαντήσεων πρέπει ο/η μαθητής/τρια να τα συνδέσει με τέτοιο
τρόπο, ώστε η τελική απάντησή του/της [ΑΤ1] να μη στερείται συνοχής
και συνεκτικότητας. Το εκπαιδευτικό βοήθημα ολοκληρώνεται με την παράθεση
επαναληπτικών διαγωνισμάτων η δομή των οποίων ανταποκρίνεται σε αυτήν που έχει
αποφασιστεί και ανακοινωθεί από το αρμόδιο υπουργείο. Να σημειωθεί ότι στα
προτεινόμενα διαγωνίσματα έχουν αξιοποιηθεί μεταξύ άλλων και ερωτήματα ή
ασκήσεις από τα σχολικά εγχειρίδια, με το σκεπτικό ότι αυτά μπορούν να
βοηθήσουν σε σημαντικό βαθμό στην τελική επανάληψη των υποψηφίων.
Θα
ήθελα να ευχαριστήσω τους μαθητές/τριες με τους/τις οποίους/ες είχα την τύχη να
συναντηθώ στις αίθουσες διδασκαλίας για τις εύστοχες παρατηρήσεις τους.
Ταυτόχρονα, θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους/τις συναδέλφους μου για τις
γόνιμες συζητήσεις μαζί τους και την ουσιαστική ανταλλαγή απόψεων και
παρατηρήσεων πάνω στο περιεχόμενο των εκπαιδευτικών εγχειριδίων. Αυτό άλλωστε,
κατά την ταπεινή μου άποψη, διδάσκει μεταξύ άλλων και η επιστήμη που έχουμε
σπουδάσει. Η ανατροφοδότηση από όλους ήταν κομβικής σημασίας για τη συγγραφή
του εκπαιδευτικού βοηθήματος.
Εύχομαι
να βοηθήσει όλους όσοι εμπλέκονται (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και γονείς)
στην εκπαιδευτική διαδικασία του μαθήματος. Ειδικά για τους/τις μαθητές/τριες,
εύχομαι “καλό διάβασμα” και ας είναι αυτό το βοήθημα ο συνοδοιπόρος τους στην
τελική ευθεία για τις εξετάσεις.
Ο συγγραφέας
Τσάντζαλος Π. Απόστολος, M.Sc.
Καθηγητής Μέσης
Εκπαίδευσης
Φιλόλογος (ΠΕ02) – Κοινωνικός
Επιστήμονας (ΠΕ78)
Αγρίνιο, Μάρτιος 2020
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου